Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

2020.03.13. Péntek Kilencedik nap a Camino-n

2020. március 24. - Mészár Hajnalka

 

" Ha fájnia kell, akkor most fájjon. Mert előttem áll az egész élet, és a lehető legteljesebben ki akarom használni. Ha választania kell, hát válasszon hamar. Én várni fogom. Vagy elfelejtem. A várakozás fáj. A felejtés is fáj. De minden szenvedés közül a legrosszabb, ha nem tudjuk hogyan döntsünk." Paulo Coelho

 

Burgos-Tarjados-Rabé-Hornillos del Camino-Rabé-Tarjados-Burgos

 

 

20200313_080734.jpg

  

Ma reggel-péntek 13 ellenére a reggeli kávé, tea és összepakolás után útnak indultam, hogy folytassam a Camino-t. Kicsit elkallódtam Burgos belvárosában-ismét a sok csodaszép látnivaló -így jó bevált szokásom szerint megint a spanyol rendőrségtől kértem útbaigazítást. Tavaly ősszel ez egyszer már bejött-akkor este sötétben segítettek szállást találni a zarándokúton-így utaztam már a spanyol rendőrség autójával is-ráadásul gyümölcsöt is kaptam tőlük ajándékba. Meg is köszöntem nekik a segítségnyújtást egy-egy hatalmas öleléssel, amelyet az első fiatal srác meglepetéssel a második már szélesre tárt karokkal fogadott.

 

 

20200313_093138.jpg

Az út a mai naptól a Meseta fennsíkján vitt tovább. Hála a mindenhol látható jelzéseknek nehéz eltéveszteni az irányt.Néhány zarándokkal találkoztam a délelőtt folyamán, reggel beszéltünk Klárival arról, hogy még nincs gáz, folytatom az utam tovább. 

20200313_105240.jpg

  

Hamarosan 2 kisebb településen haladtam keresztül, szép épületekkel, békés csenddel, Burgos nagyvárosi zaja után. Az időjárás kedvező volt, a táj az útikönyv szerint ígéretesen sima ahhoz, hogy a mai nap is szép csendesen, befelé fordulással teljen, anélkül, hogy különösebben figyelnem kelljen a lépéseimre.

  

20200313_110229.jpg

 

Az úton többször találkoztam hatalmas falfestményekkel. A mai nap során látott dolgok különösen tetszettek. Amikor ott jártam, azt gondoltam, jó fényképet kell róla csinálnom, ki tudja viszont látom e még ezeket a festményeket.  Soha ne mond hogy soha. Pár óra múlva ez is sikerült.

20200313_112217.jpg

   

Fogalmam sincs hogy milyen módon készítik ezeket a szépségeket, engem mindenképpen elvarázsoltak. Hát persze: Martin Luther King az I' have a dream…. Van egy álmom....

 

20200313_112106.jpg

  

A sárga nyil-476 km Santiagó de Compostela- 9 nappal ezelőtt még 790 km volt St Jean Pied de Port-ban az induláskor. Nekem 160 km-re Leon-tól amely azt jelenti, hogy az őszi úttal együtt végig jártam 900 km-en át Szent Jakab Útját St Jean Pied de Port-tól  Muxiá-ig az Atlanti Óceán-ig.

20200313_120702.jpg

 A következő település 21 km-re Burgostól  Hornillos del Camino. Az úton hagyott bakancsokból nincs hiány. Ahogyan az útjelzésekből sem. A terv szerint Hornillos de Camino-ban megebédeltem, délután egy óra körül és utána terveim szerint folytattam volna az utam Castrojeriz-ig, amely 20 km távolságra volt a pihenőhelyemtől.

 

20200313_125348.jpg

 

Ekkor azonban pillanatok alatt minden megfordult. Klári szólt, hogy gondoljam át gyorsan, hogy tovább megyek e  vagy visszafordulok az úton, mert a vírus miatt néhány órán belül nem lesz túl sok döntési lehetőségem.  Burgosból busszal  eljutok Madridba, Madridból repülővel haza Budapestre. Onnan pedig akár gyalog is Orosházára. A döntés fájdalmas volt, és gyors. Elindultam visszafelé az úton, hátulról követve a jeleket. Közben Klári megvette a Burgosból a buszjegyemet az esti fél 10-es járatra és a repülőjegyemet a  szombat reggeli 6,50-es repülőjáratra.  Igéretem szerint hálából életem végéig  önkénteskedem   Hospital de Orbigó-ban.

  

20200313_112400.jpg

Nekem ezek után csak annyi dolgom volt, hogy azt a huszonegynéhány kilómétert, amelyet reggel óta megtettem, visszafelé is megtegyem. Ezúttal időre. Talán írnom se kellene, egyéni rekordot döntöttem 100-on. Egyszer -kétszer elnéztem az utat-bizony-bizony visszafelé követni a jeleket nem is olyan egyszerű. Este fél hét körül vissza értem Burgosba. 

20200313_191946.jpg

 

A városközpontba már nem a jelek alapján jutottam be, hanem a katedrálist kerestem. Mellette a tegnap esti szállást. Tényleg be volt zárva, az ajtót hiába nyomtam-ki kellett volna valahol nyomtatnom a repülőjegyemet- ezúttal nem nyílt ki. A szemközti étteremből éppen kijött a tegnapi hölgy a kedvesével-a srác beszélt angolul és kérésemre elmondta, hol a buszmegálló és azt is, hogy sajnos nem tud helyet, ahol a repülőjegyemet kinyomtatnák.

 

20200313_184339.jpg

A buszmegállót még párszor megkérdeztem a járókelőktől. Volt aki 3 méteres távolságból válaszolt, a fiatalok készségesek és aranyosak voltak. Megtaláltam Burgos  távosági buszállomását. A személyzet segített abban is, hogy a Klári által e-mailban elküldött jegyet pár üzlettel távolabb kinyomtassák. Azt leszámítva, hogy az eladó hölgy szájmaszkot és gumikesztyűt húzott a látványomra 2 euró-ért minden rendben volt.

20200314_094441.jpg

 

Még egy fájdalmas szakítás várt rám ezen az estén. Hűséges társaimtól -két túra botom- búcsút kellett vennem-kézi pogyászban nem hozhatom haza őket. Letettem őket Burgos belvárosában- biztosan a legjobb helyre kerültek. Este a burgosi busszal szerencsésen bejutottam Madrid Barajas repülőterére, mielőtt lezárták Madridot. Az éjszakát ébren töltöttem-féltem, hogy elalszom a repülő indulását és Spanyolországban ragadok.  Délelőtt 10 órára Budapestre értem. Amikor földet ért a repülő, elsírtam magam. Itthon vagyok...…………..

 

" Azt hiszem igen dühös lehetnék azért, ami velem történt, de nehéz dühösnek lenni, amikor oly sok szépség van a világban. Néha úgy érzem, hogy egyszerre látom mindet és túl sok: a szívem felduzzad mint egy léggömb, és majd szét robban. Azután eszembe jut, hogy ellazuljak és ne próbáljak meg belekapaszkodni. Azután esőként hullik rám az egész és nem érzek mást csak hálát hülye kis életem minden egyes percéért." Amerikai szépség

A bejegyzés trackback címe:

https://camino-onkentesseg-zarandoksag2020.blog.hu/api/trackback/id/tr9515551094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása