Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

2020.03.03. Kedd Az Indulás napja

2020. március 16. - Mészár Hajnalka

" A béke azokra talál rá, akik rálépnek a szeretet útjára, akik a szeretet zarándokútját járják, nem pedig azokra, akik a hatalom és a pozíció útján próbálnak előre haladni." Osho

 

Orosháza- Szolnok- Budapest- Bordeaux

 

 

20200303_075915.jpg

 

A mai napon reggel a fél kilences vonattal elindultam Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőterére, hogy délután a 17.05-kor induló Bordeauxba tartó járattal eljussak St Jean Pied de Port-ba egy francia kisvárosba, ahol elindul a Camino frances . A  spanyol zarándok út a legnépszerűbb a spirituális, vallási vagy egyéb célból útnak indulok számára, több mint ezer éve járják a legkülönbözőbb korú emberek Szent Jakab útját. Ez az út nagyon sok ember számára bakancslistás cél. Élménybeszámolómmal feltett szándékom, hogy bebizonyítsam, merni kell nagyot álmodni és az álmok megvalósulnak.

Orosházáról több átszállással jutottam fel Budapestre, menet közben Szolnokon egy órás városnéző sétát is sikerült beiktatnom, így a városi sétával megalapoztam a rám váró napi túrák bemelegítését.

Ferihegy repülőtéri megállójában Gyuri barátom várt, aki Veszprémből utazott fel, hogy tudjunk találkozni. Gyurival  az első zarándok utam illetve utunk óta vagyunk barátok .Együtt kezdtük el a túrázást 4 éve, Gyuri abban az évben ősszel ki is ment a Camino-ra és végig is járta az utat. Sosem felejtem el, amikor megérkezett Santiago de Compostelá-ba a katedrálishoz felhívott telefonon és nem akartuk elhinni, hogy 800 km gyaloglás után célba ért.

20200303_140250.jpg

Gyurival ittunk egy kávét, beszélgettünk az élet nagy dolgairól (pasik és csajok!) kivel mi történt az elmúlt időben és a portugál útról, amelyet ősszel Gyuri szeretne megvalósítani. A búcsúzkodás után elindultam az ellenőrzésre, amelyen sikeresen átmentem kézi táska méretű hátizsákommal. Az első zarándok utam óta nagyon sokat fejlődtem a témában, naná, a hátizsákot cipeli az ember a hegyek-völgyek között mint az élete terheit .Egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi súlyt cipelsz .Ami igazán szükséges, az a  kicsi hátizsákban is elfér.

20200303_191803.jpg

A repülő legnagyobb meglepetésemre pontosan indult-ez volt a 13! repülésem, ilyen azonban még nem volt-igy időben is érkezett meg Bordeaux-ba. Meglepődtem a francia város kicsi repülőterén. Madrid, Róma, Milánó és Budapest után szokatlan volt.

20200303_195024.jpg

Örömmel tapasztaltam hogy 1.70 euro-ért a helyijáratos busszal be lehet jutni a városba és egészen a StJean Station-ig a végállomásig mehettem, amely azért volt fontos, mert másnap onnan indult a vonatom Bayonne-ba, ahonnan tovább utaztam St Jean Pied de Port-ba. A vasútállomás felfedezése után a helyi rendőröktől érdeklődtem arról, hogy a szálláshelyemre hogyan találok el. Este fél kilenckor útnak indultam Bordeaux-ban  városnéző sétára.

20200303_213130.jpg

A város csoda szép, a szemerkélő eső ellenére nagy élmény volt látni kivilágítva. Örömmel tapasztaltam, hogy minden híresztelés ellenére, a francia emberek  segítőkészek és beszélnek angolul. A szállásom a belvárosban volt, nagyon elégedett voltam vele, annak ellenére, hogy nehezen aludtam el, hiszen nagyon izgatott voltam a rám váró kalandok miatt.

20200303_212947.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://camino-onkentesseg-zarandoksag2020.blog.hu/api/trackback/id/tr1415525718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása