Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

2020.03.10. Kedd Hatodik nap a Camino-n

2020. március 23. - Mészár Hajnalka

 

" Minden emberben megvan a képesség, hogy felépítse álmai birodalmát. Nem lenne szabad arra hallgatnunk, aki azt mondja lehetetlen. Igen is minden lehetséges."

 

Logrono-Navarette-Ventosa-Nájera-Azofra-Ciruena-Santo Domingo De La Calzada

 

 

 

20200310_073118.jpg

Szokásomhoz híven a mai napon is korán keltem és felmentem a donatívos szállás konyhájába reggelizni. A zarándoktársak még aludtak, egyetlen koreai pár nézegette a táblagépét, csend és sötétség volt a szobában. A fiatalok aranyosak, a nap végén  ismerősként örülnek egymásnak,  életre szóló barátságok, szerelmek születnek a Camino-n. Reggeli közben sokat gondolkoztam, merre tovább, melyik úton, mi változzon az életemben és mi maradjon a régi. Otthonról elkezdtek érkezni a vírus miatti jó szándékú-egyébként zavaró információk-ekkor még nem sejtettem, hogy 3 nap múlva komolyan át kell gondolnom a hazatérés lehetőségét.

 

20200310_075447.jpg

 

 Reggeli után felpakolva a hátizsákommal és a tegnap beszerzett élelmiszer készletemmel útnak indulta. Szerencsére sokkal rövidebb út jött ki a városból mint Pamplonában , így viszonylag hamar magam mögött hagytam a várost.

Logrono-ból egy nagyon szép parkos rész vezetett ki, ahol nagyon sok sportoló, kocogó emberrel találkoztam. A parkrész valószínűleg Logrono  " Normafája" lehetett, távolodóban a nagyvárostól egy kis átmenettel újra a békés temészetben találtam magam. És akkor a többi zarándokkal együtt észrevettem azokat a cuki kis mókusokat.

 

20200310_084356.jpg

Nem bírtam betelni velük,  annyira édesek voltak. Bizonyára megszokták már a zarándokokat, mert könnyen közel lehetett csalogatni Őket egy kis csemegével, olajos magvakkal. Közel merészkedtek, megfogták a kis markukba és már szaladtak is fel a fára. Utána újra le és bátran közeledtek az emberekhez. Közel negyed óráig ott voltam Velük, egyszerűen nem tudtam betelni a látvánnyal. A természetben, vad környezetben újra és újra bizalmat adtak az embereknek a cuki kis mókusok. Sok fényképet és több videót is csináltam róluk. 

20200310_084828.jpg

 

 Végül el kellett indulnom, hiszen az egész napot nem tölthettem a figyelésükkel, pár száz méterrel később érdekes látvány fogadott. Egy zarándok lepakolta a cuccait és élesre állított kamerájához próbált meg oda csalogatni egy mókust kb 20 méternyi távolságból, egy kis maggal. A mókus persze nem ment túl közel a kamerához, elszaladt, a srác pedig újra és újra nekifutott. Mondtam neki, hogy ne adja fel-bár véleményem szerint rugalmasabb lett volna, ha Ő próbál meg a mókushoz alkalmazkodni és nem a mókustól várja ezt el. Természetesen lehet hogy Ő csinálta jól és elkészítette az évszázad felvételét a megszelídített mókussal.....Ahány ház....annyi szokás.....

20200310_085136.jpg

  

A hegyi menet után hamarosan egy szép tónál találtam magam. Akkor még voltak árnyékot adó fák a parkban, a nap viszont már melegen sütött, tiszta volt az ég, szépséges, esőmentes napnak ígérkezett a mai nap. Megkezdődött a levetkőzés és felöltözés véget nem érő tortúrája. Most dicsértem csak igazán az eszem, hogy ismét kicsi zsákkal indultam útnak. Igy is volt mit cipelni.

20200310_100004.jpg

 

Napközben több városon keresztül haladtam.  Sok kilométer utat megtettem  Logrono-tól, ez a hatalmas vasszobor azonban messziről visszatekintve is érdekes látvány volt. Ha eddig nem is tudatosult bennem, most már biztosan, hogy Spanyolországban vagyok, a bikaviadalok országában.  

20200310_100332.jpg

  

Utam  Navarra tartományból kilépve La Rioja tartomány borvidékein vezetett tovább. Szőlő tőkék és hegyek a messzi távolban mindenütt, a messzi hegyeken pedig hó. És sok-sok borgazdaság. Gondoltam is rá, hogy milyen szerencsés aki szereti a bort. Az út alatt igazi különlegességekkel gazdagodhat a borkóstolás során.20200310_102223.jpg

 

 Az út során az útjelzések folyamatosan tájékoztatnak arról, hogy mennyi is van még hátra Santiagó de Composteláig. Eleinte próbáltam hinni ezeknek a plakátoknak, végül úgy döntöttem, a St Jean Pied de Portban kapott tájékoztatónak és Gyuri barátom úti könyvének hiszek a megtett és fennmaradó távolságokat illetően.

20200310_110221.jpg

A nap közben szépen megmutatta az erejét, így hamarosan rájöttem, hogy mégiscsak el kellett volna hozni otthonról azt az 50-es faktor számú naptejet. Mindig tanul az ember. Majd a következő utamra. A vásárolni valók listájára feltettem a naptejet és mentem tovább. Erikám-a napszemüveged aranyat ért. 

20200310_124740.jpg

 

Az egyik kisvárosban letelepedtem, megebédeltem és pihentem kicsit. Alkalmanként szoba elegyedtem a helyi lakosokkal, akiknek mély hálám és tiszteletem azzal kapcsolatosan, ahogyan a zarándokokat fogadják. A Camino egyik nagy hozadéka számomra az ott tapasztalt emberség. Habár egyszer sem kellett útbaigazításon kívül segítséget kérnem, úgy gondolom, nem csalódtam volna az emberekben.

20200310_143205.jpg

 

Az út során nem találkoztam magyarokkal. A mai napon viszont érdekes élményem volt. Egy kőbunker volt az út mellett, amely a nagy melegben hatalmas áldás a zarándokoknak. Én is bementem megnézni, milyen belülről és a bunker belső fala kellemes meglepetésként szolgált. A zarándokok tele írták a köveket. A kijáratnál pedig ismét ott a magyar szó - MERJ SZÉL LENNI- gondolom a Ha én szél lehetnék…. című dalunkból. Igen, itt a titok nyitja.....Bárki is írta oda- KÖSZÖNÖM.

20200310_190136.jpg

 

A nap további részében szépen lebarnultam, annyira meleg volt. A lábam vitt, a szálláslista szerint Ciruennában a hegytetőn jó szállások vannak, gondoltam, másnap reggel jó lesz a hegyről leereszkedéssel kezdeni a napot. Egy spanyol srác is hasonlóan gondolhatta, mert elkerült és végül együtt értünk be Ciruennába, ahol az a kellemes meglepetés ért bennünket, hogy szállás alig-az viszont arany áron. Összebeszéltünk és gyalog utunkat megszakítva este 8-kor buszra szálltunk, hogy a kicsi település helyett  Santo Domingo De La Calzada-ban keressünk olcsó szállást magunknak. 

20200310_174232.jpg

A Camino-n jó ha van A, B, C terv és jó ha rugalmas vagy és a D tervre is nyitott vagy. Nem lelkesedtem a buszozás-ért, igaz zarándok módjára- arra azonban nem vállalkoztam-felelősségteljes zarándok módjára, hogy sötétben a hegyek között keressem a jelet.  Igy az estét a Santo Domingo de la Calzada  egyházi szállásán töltöttem, remek hangulatban, ismerős arcokkal, akiknek nem csak én örültem, hanem teljes szívből nekem is örültek.

20200310_213809.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://camino-onkentesseg-zarandoksag2020.blog.hu/api/trackback/id/tr1215546534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása