Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

the way-az út camino önkéntességtől-zarándokságig

1 évvel az első és 8 hónappal a második Camino-ról való hazatérésem után

2020. november 15. - Mészár Hajnalka

 " Az vagy, ami vagy. Sok minden belefér egy emberbe: tűz, hamu, lobogás és szunnyadás, kegyetlenség és megbocsájtás. Senki nem róhatja fel nekünk, hogy olyanok vagyunk, amilyenek. de azt igen, ha nem vagyunk önmagunk. " ( Tatiosz)

Magyarországra való kalandos visszatérésem után a  2 hét önkéntes karantén alatt volt időm kipihenni az út fáradalmait. Mellette a blog megírása is belefért.

A nagy szabadság után a nagy bezártság éles váltás volt, így a Camino-n felszedett feltöltődésem sokáig megmaradt. Volt időm gondolkodni a hogyan tovább-ról. 

Volt lehetőségem megtapasztalni, kik az igaz barátok az életemben és azt is, milyen az amikor valaki számkivetetté válik. Március közepén hazatérni Spanyolországból, több volt mint kihívás.  Az emberi kapcsolataim átértékelődtek.

 

A fejemben lassan helyére kerültek a dolgok. Újra és újra...

Mit is adott nekem a tavaszi Camino útja?

Hol is a helyem a világban?

Ki  vagyok én és mit szeretnék az élettől?

A szívem mélyén dédelgetett álmok lassan a megvalósulás útjára léptek.

Átértékeltem az emberi kapcsolataimat és döntés született arról, hogy a túra csapat újra indul amint a karantén lehetővé teszi újra a csoportosulást.

Terveztem, hogy plazma donorrá válok, amint letelik a hazatérésem utáni egy  hónap és alkalmas leszek plazma donornak. 

Az őszi utamon már megfogalmazódott bennem, hogy a jelenlegi önkéntes munkám  mellett ( a túra csapat tevékenységének szervezése) hogyan tudnák még az emberek mentális gondozásáért tenni.

Gabi lányommal anya-lánya repülőutas utazásokat terveztünk, amelyből blogot is akartunk írni. 

A spanyol nyelv tanulása, amelyhez azért néha nem árt egy kis plusz motiváció, mert olyan jó megérteni amit idegen nyelven mások mondanak egy idegen országban.

 És az élet talán legnehezebb küldetése: tartós, mindkét fél elégedettségét szolgáló, boldog párkapcsolat kialakítása.

Mint Mindenki életét és jövőbeli terveit illetve azok megvalósítását  az enyémet is  a vírus helyzet felülírta. Utólag persze kiderült hogy március óta- mint mindig a legjobbkor voltam a legjobb helyen a legjobb emberekkel.

Áprilisban Békéscsabán  plazma donorrá váltam- fontosnak tartom leírni, hogy nem vírus fertőzöttség miatt adtam és adok plazmát. A pénz amit kap az adó a plazmáért motiváló- az érzés azonban- amelyet véradáskor is átél az ember, hogy életet ment az adással, megfizethetetlen. Túl 16 plazma adáson már rutinos adónak számítok.

 

A túra csapat újra indult-megtartottuk a 3 éves szülinapunkat és néhány új csapattag is kezdi átérezni a közösségi élmény erejét. Tervem volt a csapat megreformálása, az elmúlt hetekben erre is sor került. A döntéseim nem voltak Mindenki számára könnyen elfogadhatóak-a felelősségem a csapatért és azért hogy jól érezzük együtt magunkat, épüljünk az együtt töltött időben-nagy volt- a Queen muzsikája után szabadon- A show-nak mennie kell tovább.

 

.  Az őszi Camino -m 400 km-én is sokat gondolkoztam azon, hogyan tudnék példát mutatni az embereknek, hogy merjenek elindulni és változtatni. A fejemben megszületett a gondolat, mivé képezzem magam, hogy ezt megvalósíthassam.  A döntés megszületett. A tavaszi út során még erősebb lett bennem az elszántság és a hazatérésem után a 2 hét karantén alatt utána jártam, hogyan tudnék a megvalósítás útjára lépni. Az ország lezárása akadályozta a tervem azonnali megvalósítását, a gondolat azonban már ott volt a fejemben. Azt meg tudom, hogy amit én egyszer kigondolok és eltervezek.....

A nagy Camino-s álmom megvalósítása július 18-tól az első alkalommal elkezdődött Budapesten.

Nem kötöttem komprumisszumot. A legjobbaktól akartam tanulni. Igy is lett

A mentális gondozásért folytatott missziómat Life coach-ként szeretném magasabb szintre emelni. Amikor majd méltó leszek rá és felnövök a feladathoz.

A feladat és a felelősség hatalmas, az út még hosszú és küzdelmes,12 hét képzés és sok-sok tanulással, gyakorlással töltött óra után-a szív kérdései mellett a fej és a kéz kérdéseit is fel tudom tenni-     life coach gyakornokká váltam. .....

A 2021-es esztendő terve  a végzettség megszerzése. Addig is sok -sok gyakorló coaching ülés és egy szóbeli vizsga vár rám. Új kapcsolatok szerzése, régi ismerősök új arcainak megismerése.

Miről is szól coachnak lenni?  Segíteni az embereknek, hogy segíthessenek maguknak, amikor megszületett bennük a döntés, hogy készen állnak a változtatásra.

A repülőutak elmaradtak Gabival, így a blog írás is. Tavaly márciusban Rómába még eljutottunk-jó volt bemelegítésnek. Idén augusztusban Budapest volt bevállalható számunkra-kihoztuk a 4 napból a maximumot. Bejártuk Pestet és Budát, gyalog és tömegközlekedéssel. Jártunk a Normafánál. Ápoltunk egy csoda szép barátságot napokon keresztül együtt lógtunk Bellával. És megnéztük a Deák téren a szálloda tetejét, ahol a tavalyi Sziget fesztivál idején Shawn Mendes kilépett a tetőre a rajongó táborához. 

A közös családi vállalkozás alapjait gondolatban már lefektettük Gabival.  Olyan életvitel kialakításában segítünk majd az embereknek, amely segít abban, hogy az életükben újra lehetőséget lássanak és merjenek változtatni.

Egy héttel ezelőtt megnéztem a Modigliani életéről szóló filmet. A főszerepet játszó Andy Garcia olaszul szólalt meg, a Picasso-t játszó színész spanyolul beszélt a filmben néhány mondatot. Nagyot dobbant a szívem. 

Nagyon hiányzik Spanyolország, Róma, a mediterrán emberek gyors, dallamos beszéde, hogy én is újra spanyolul tanuljak.Madrid repülőterén már 4-szer jártam, a várost a negyedik utam során akartam megnézni. Kicsit másképp alakult. Sokáig már nem tudok várni a visszatéréssel. És Barcelona, ami a lányommal együtt nekem is nagy álmom. Egyre gyakrabban nézem a repülőket, egyre nagyobb vágyakozással........

 

És a másik nagy álom a boldog párkapcsolat kialakítása- ami nem is  nehéz- ha a megfelelő társat találja  meg hozzá az ember.

Némi tudatossággal- Pilát Gábor után szabadon- " Egy párkapcsolat addig teremtődik, amíg mindkét fél teremti. Mert amint az egyik fél leveszi róla a teremtés szándékát..."

Mert a párkapcsolat építését sem magunktól tanuljuk meg jól-vagy komoly fájdalmak árán.

Fizettem már elég tanulópénzt, hálás vagyok érte, hogy olyantól tanulhatok, akitől igazán érdemes tanulni és alkalmazni a tudását.https://pilatgabor.hu/

 

. A sors biztosan úgy akarta, hogy Attila és én újra találkozzunk a vonaton Budapest-től távolodva és Budapest felé, félúton. Anyu és Apu is a vonaton ismerkedtek meg egymással 46 évvel ezelőtt és a találkozásukból jöhettem én is a világra.

Az első randi óta Szegeden-a Tisza parti séta és a Mekis kaja után kéz a kézben megyünk az úton.

Szerelmem eleinte mondogatta, hogy pár hónap után már nem olyan lesz mint eleinte. Azóta már megtapasztalta mellettem, hogy velem aztán tényleg nincsenek unalmas hétköznapok...Az elején még nem vette komolyan, hogy nálam aztán nincs megállás. Túl vagyunk a tapasztalat szerzés időszakán-levonva a tanulságokat-tényleg ott van az a bizonyos zabszem a fenekemben.....

Attila határozottan és szorosan fogja a kezemet. Szó szerint és képletesen is. Néha vissza fog az utcán, hogy ne siessek és mindig maga előtt tol.

És hogy miért Ő az igazi?

Közös utazásaink során Attila vezet, én vagyok a navigátor-akinek időnként a jobbra és a balra is komoly nehézséget okoz. Általában sikerül is eltévednünk-igen GPS használata mellett. Ha Attila jön hozzám a munkahelyre elköszönni, az otthonunk és a munkahely közötti egy km-es távolság alatt is eddig rendszeresen eltévedt.  Az Isten is egymásnak teremtett bennünket és jó eséllyel -szuper logisztikánkkal-új utakat járunk még be együtt a jövőben.

És Columbo közös szeretete. Mert a ballonkabátos hadnagytól mindenki a falra mászik, mi együtt, imádjuk nézni .Már pedig aki Columbo-t szereti és még hajlandó is velem együtt nézni, az rossz ember nem lehet. Egyébként is, a hadnagy is csak olyan, mint amire én készülök leendő life coach-ként. Mindig van még legalább egy kérdése.

Magyarország kaparós térképéről együtt kaparjuk le megvalósítás után az úti célokat. 

Amint lehetséges Párizsba, Rómába, Barcelonába, Madridba  repülünk. Annyi szépség van a világban....

 Egy biztos. Attila és én egy hét múlva összeköltözünk. 

Megbeszéltük az együttélésünk szabályait. Tabuk nélkül. Értékrendek egyeztetésével, ki mit vár el a másiktól, és még a piszkos anyagiakról is oldottan tudtunk beszélni. Mert nálunk az alapelv: mindent megbeszélünk. 

És hogy milyen az élet?  Soha ne mond hogy soha.... 

Én, aki a szabadság vándorának tartom magam-korlátok nélkül-elkötelezve azoknak az ügyeknek, amelyeket a magaménak érzek......

Még az is előfordulhat, hogy- közös, tudatos döntés alapján-újra megszólalnak az életemben az esküvői harangok.....

Hogy mit látok most a jövőmmel-jövőnkkel kapcsolatban? Mire betöltöm az ötödik x-et három és fél év múlva, meg is valósulhat.

Egy családi vállalkozást, ahol nagy szükség van egy kozmetikus- műkörmösre, egy idegenforgalmi szakemberre egy vendéglátásban jártas  barista és koktél mixelőre, egy nemzetközi jegyvizsgálóra és egy life coach-ra, aki a napokban rádöbbent, hogy évekkel ezelőtt kis és középvállalkozások ügyvezetője végzettséget szerzett.

 

Olyan jövőt építünk együtt, mindannyian, amelyben Thomas Gordon által elképzelt  emberi kapcsolatokról álmodunk.

A közmondás szerint egy fecske nem csinál nyarat.....

Az én hitvallásom Thomas Gordon hitvallásával egyetértve hogy egyre több fecske építi a fészkét Magyarországon........

 Thomas Gordon: Hitvallásom az emberi kapcsolatokról (credo)

"Te meg én olyan kapcsolatban vagyunk, ami nekem fontos, és szeretném fenntartani. Mégis, mindketten különálló emberként élünk, ki-ki a maga egyéni igényeivel, szemléletével, és azzal a jogával, hogy megpróbálja kielégíteni ezeket az igényeit. Igyekezni fogok őszintén elfogadni magatartásodat, amellyel igényeid kielégítésére törekszel, vagy amikor gondod van igényeid kielégítésével

Amikor megosztod velem a problémáidat, törekedni fogok, hogy igazán elfogadóan és megértően hallgassalak – úgy, hogy inkább megkönnyítsem számodra, hogy rátalálj a saját megoldásodra, semhogy a magaméira szoktassalak. Ha az én viselkedésemmel van gondod, mert az keresztezi igényeidet, bátorítalak majd, hogy érzéseidet őszintén elmondd. Ilyenkor meghallgatlak majd, és igyekszem változtatni magatartásomon, ha tudok.

Ha pedig a Te viselkedésed ütközik az én igényeimmel, és emiatt úgy érzem, nem tudlak elfogadni, ezt is meg fogom osztani veled: olyan nyíltan és becsületesen közlöm érzéseimet, amennyire csak tudom – bízva abban, hogy tiszteled annyira igényeimet, hogy meghallgass, és igyekezz ennek nyomán változtatni viselkedéseden.

Olyankor, ha egyikünk sem tud a másik kedvéért változtatni magatartásán, és úgy látjuk, hogy kapcsolatunkban itt az igények konfliktusa lépett fel, állapodjunk meg abban, hogy egyikünk sem él hatalmával a maga győzelme érdekében, a másikunk veresége árán. Szem előtt tartom az igényeidet, de figyelembe kell vennem a sajátjaimat is. Ezért hát igyekezzünk elkerülhetetlen konfliktusainkra mindig olyan megoldást találni, mely mindkettőnk szemében elfogadható.

Ha ezt tesszük, teljesülnek a kívánságaid, és az enyémek ugyanígy – senki sem veszít, mindketten nyerünk. Így pedig, igényeid kielégítése révén, tovább fejlődhetsz, növekedhetsz, mint önálló ember. Nem kevésbé én is. Kapcsolatunk így mindig egészséges lehet, hiszen kölcsönösen örömteli. Mindketten azzá válhatunk, amire belsőnkből képesek vagyunk, és továbbra is a kölcsönös tisztelet és szeretet érzésével viszonyulhatunk egymáshoz, barátságban és békében."

                                                                                      Thomas Gordon

 A sorsom többször fordult nagyot az életem során. 2 és fél évvel ezelőtt az első spanyol zarándokfogadós önkéntes munkám óta folyamatosan pörög. Don Manuel Atya áldása azóta is rajtam van. Az első Camino-s utamon tavaly ősszel kaptam Tőle a karkötőt, amelyet megáldott. Végig kísért mindkét utamon és azóta is gyakran viselem. A karkötő többször átéri a csuklómat. A kapcsolatunk első napjaiban a csuklómról tettem át Attila csuklójára is a karkötőből. Jut neki is bőven az áldásból.

Attila nem túrázik. Neki a foci a sport. Szíve joga.

Tegnap vett magának  egy félig-meddig túra bakancsot.Az Ő döntése volt. Elmondása szerint jó lesz majd a téli, havas közös túrákhoz.  Ez a férfi tudja hogy milyen út vezet a szívemhez.......

A Camino most nem nyitott a zarándoklatra. Előbb vagy utóbb nyitottá válik...... Akkor eljön a Mi időnk.....

" Indulj el ha jó történik, indulj el ha rossz történik, indulj el hogy valami történjen az életedben..."

A bejegyzés trackback címe:

https://camino-onkentesseg-zarandoksag2020.blog.hu/api/trackback/id/tr1516215774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása